Umum

salad lazat dan mengisi ini pasti akan menjadi kegemaran anda

salad lazat dan mengisi ini pasti akan menjadi kegemaran anda

salad lazat dan mengisi ini pasti akan menjadi kegemaran anda

salad lazat dan mengisi ini pasti akan menjadi kegemaran anda

Cherry Almond Muffins:

Berada di diet kolesterol tinggi tidak bermakna bahawa anda tidak boleh menikmati beberapa barangan dibakar. Berikut ialah resipi besar untuk muffin yang rasanya lazat dan baik untuk anda pada masa yang sama!

Untuk membuat muffin ini , anda akan perlu:

  • tepung gandum – 2 cawan
  • Gula – 1/3 cup
  • ceri kering (dicincang) – 2/3 cup
  • badam panggang (dihiris) – 1 cawan
  • ekstrak badam – ½ sudu
  • minyak almond – ¼ cawan
  • susu soya vanila – 1 cawan
  • Baking powder – 3 sudu
  • Cinnamon – 1 sendok
  • Pengganti telur – ¼ cawan
  • Garam – ½ sudu teh

Untuk membuat hidangan ,

  • Panaskan ketuhar hingga 400 darjah Fahrenheit.
  • Berbaur tepung dengan baking powder , gula , kayu manis dan garam.
  • Dalam mangkuk lain , tambah pengganti telur , minyak badam , susu vanilla soya dan ekstrak badam dan kacau.
  • Aduk materi kering ke dalam campuran susu hingga mereka dicampur.
  • Tambah badam dan ceri.
  • Kemudian , sudu ke dalam 2 loyang muffin ½ inci bersalut dengan kertas dan daerah di rak atas oven.
  • Panggang selama 20 hingga 25 minit.
  • Hanya itu sahaja! Dalam masa yang singkat , anda akan mempunyai lazat Muffin untuk mengunyah

Caps Portobello Stuffed Dengan Tomato Dan Zaitun:
Ini ialah hidangan lazat yang akan membantu dengan tekanan darah anda. Anda boleh menggabungkan ini dengan salad hijau sihat campuran dan couscous gandum untuk makan. Hidangan ini penuh dengan nutrisi yang super-baik untuk anda.

Bahan yang anda perlukan adalah:

  • topi cendawan Portobello – 4 (5 inci)
  • buah tomato (dicincang) – 2/3 cup
  • Kalamata zaitun (dicincang) – ¼ cawan
  • mozzarella bahagian-kulit keju (koyak) – ½ cawan
  • Bawang putih (dicincang) – 1 sudu the
  • rosemary segar (dicincang halus) – ½ sudu teh; atau 1/8 sudu teh jikalau kering
  • Baru lada – 1/8 sendok the
  • Extra virgin olive oil – 2 sudu teh (dibahagikan kepada 1 sudu teh)
  • Kicap natrium berkurang – 2 sudu the
  • Jus lemon – 2 sudu makan

Untuk membuat hidangan ini , anda perlu mengikuti langkah-langkah berikut:

  • Dalam mangkuk kecil , menggabungkan tomato , zaitun , keju , bawang putih , rosemary , lada dan minyak zaitun 1 sudu teh.
  • Panaskan panggangan anda untuk media.
  • Buang cendawan batang dan insang; mencampur jus limau , kicap dan 1 sudu teh minyak zaitun yang tersisa dan melaksanakan campuran di kedua-dua sisi topi cendawan anda.
  • Minyak rak grill dan meletakkan topi cendawan di atasnya , batang sisi bawah. Tutup dan panggang selama kira-kira 5 minit di setiap sisi , hingga lunak.
  • Mengeluarkannya dari panggangan dan mengisinya dengan campuran tomato.
  • Meletakkan mereka di atas panggangan lagi , tutup dan masak selama kira-kira 3 minit atau sehingga keju meleleh.

Mudah dan cepat untuk membuat , ini ialah resipi besar bagi mereka yang ingin membawa tahap tekanan darah mereka turun.

 

Sumber: https://penirumherbal.co.id/homo-sapiens-lebih-tua-dari-perkiraan/